1- Inleiding
Wanneer je telefonie gebruikt via Cloudcarrier (zowel vast als mobiele telefonie) kun je heel gemakkelijk gesprekken doorschakelen naar jouw collega’s. Een gesprek doorschakelen kan op twee manieren:
- Warm (Attended): Je belt degene op waar je naar wilt doorschakelen, er wordt opgenomen en je hebt contact met diegene totdat je ophangt. Wanneer je ophangt wordt het gesprek doorgeschakeld.
- Koud (Blind): Er vindt geen contact plaats met degene waar je naar doorschakelt. Wanneer er wordt opgenomen verlies je verbinding en wordt het gesprek direct doorgeschakeld.
Op een iPhone kun je de toetsen naar voren halen met de blauw omcirkelde knop wanneer je aan het bellen bent. Hierna kunt u Blind of Attended doorschakelen naar extensies of andere nummers.
2 - Warm doorschakelen
Stap 1.
Toets (tijdens het gesprek) ##(extensienummer)#
Stap 2.
Wanneer de bestemming opneemt, dan kunt u vrij praten met de bestemming om bijvoorbeeld de doorschakelen toe te lichten. U voert de doorschakeling uit door ophangen.
Tip: Mocht er tijdens het bellen naar de nieuwe bestemming iets mis gaan, of u krijgt voicemail van die persoon, toets dan *# om het doorschakelen af te breken en het gesprek terug te pakken.
Praktisch voorbeeld.
In dit voorbeeld is ons extensienummer: 2005. We worden gebeld door extensie 2004.
Het extensienummer waar wij naar toe willen doorschakelen is: 2008.
U bent in gesprek en wilt doorschakelen -> toets in op uw telefoon: ##2008# -> U belt de ander, wanneer die opneemt kunt u spreken. Als u ophangt wordt er doorgeschakeld.
3 - Koud doorschakelen
Stap 1.
Toets ##*(extensienummer)# in en u hoort dat uw telefoon gaat bellen naar het ingetoetste extensienummer.
Stap 2.
De verbinding zal automatisch verbroken worden. U hoort hier geen bevestiging.
Wanneer de doorschakeling mislukt (wanneer de nieuwe ontvanger het gesprek bijvoorbeeld weigert) dan komt het gesprek terug.
- De gebruiker die koud heeft doorverbonden ontvangt de mislukte doorverbonden oproep op hetzelfde apparaat dat hij/zij heeft gebruikt om de oproep koud door te verbinden.
- Wanneer een oproep niet succesvol is doorverbonden en de oproep opnieuw wordt aangeboden aan de gebruiker die koud heeft doorverbonden, wordt de REACH-programmering niet gevolgd. Dit betekent dat het gesprek wordt verbroken wanneer de opnieuw aanboden oproep niet wordt aangenomen.
- Wanneer de oproep terugkeert naar de gebruiker, wordt dezelfde weergavenaam / beller-ID weergegeven als in de oorspronkelijke oproep (In een latere update wordt het volledige pad van de oproep wordt weergegeven op vaste toestellen).
- Indien de nieuwe ontvanger een voicemail heeft ingesteld en hier op wordt afgeleverd, dan is dit een "succcesvolle" doorschakeling en komt het gesprek niet terug.
- Indien de nieuwe ontvanger een doorschakeling heeft ingesteld, dan wordt de doorschakeling gewoon gevolgd. De doorschakel-time-out van de nieuwe ontvanger bepaald wanneer de doorschakeling als "mislukt" terug komt.
- Bij koud doorverbinden naar een wachtrij geldt geen time-out en worden de wachtrij-instellingen gevolgd
Praktisch voorbeeld.
In dit voorbeeld is ons extensienummer: 2005. We worden gebeld door extensie 2004.
Het extensienummer waar wij naar toe willen (koud) doorverbinden is: 2008.
U bent in gesprek en wilt doorschakelen -> toets in op uw telefoon: ##*2008# -> de verbinding wordt verbroken. Op de achtergrond wordt 2004 doorverbonden met 2008. Wanneer 2008 het gesprek beantwoord is het doorschakelen gelukt. Zo niet, dan belt 2004 ons (automatisch) weer op 2005.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.