iPhone 12-modellen of nieuwer werken met het mobiele 5G-netwerk van bepaalde aanbieders. Lees hier hoe je de mobiele 5G-service gebruikt.
Wat heb je nodig?
- Cloudcarrier (vast&)-mobiel abonnement, welke gebruik maakt van het KPN-netwerk. Gebruik je Vodafone, dan kan 5G nog niet ingeschakeld worden.
- Een iPhone 12-model of nieuwer.
- Als je 5G wilt gebruiken met dual-sim op iPhone 12-modellen, moet je ervoor zorgen dat je iOS 14.5 of nieuwer hebt.
5G-opties iPhone
De standaardinstellingen voor 5G op een iPhone zijn geoptimaliseerd voor gebruiksduur van de batterij en datagebruik, gebaseerd op je data-abonnement. Je kunt deze opties aanpassen met betrekking tot wanneer 5G wordt gebruikt en hoeveel data er in bepaalde apps worden gebruikt.
Je vindt deze opties via 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' > 'Opties mobiel netwerk' of 'Instellingen' > 'Mobiele data' > 'Opties mobiele data'. Als je Dual-sim gebruikt, ga je naar 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' of 'Instellingen' > 'Mobiele data' en kies je het nummer (onder 'SIMKAARTEN') waarvoor je de opties wilt wijzigen.
Kies hoe je iPhone het 5G-netwerk gebruikt, wat invloed kan hebben op de gebruiksduur van de batterij.
- 5G automatisch: schakelt slimme datamodus in. Wanneer 5G-snelheden geen merkbaar betere ervaring bieden, schakelt de iPhone automatisch over naar LTE om batterij te besparen.
- 5G aan: wanneer er een 5G-netwerk beschikbaar is, wordt dit altijd gebruikt. Dit kan leiden tot een kortere gebruiksduur van de batterij.
- LTE: alleen het LTE-netwerk (4G) wordt gebruikt, zelfs wanneer 5G beschikbaar is.
Meer hulp nodig?
Heb je toch nog vragen over het instellen van 5G en heb je hier hulp bij nodig? Neem dan contact op met de Cloudcarrier servicedesk door te mailen naar support@cloudcarrier.nl of telefonisch contact op te nemen met 088 - 252 2020.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.