1 - Inleiding
Jouw organisatie neemt zakelijke telefonie af bij Cloudcarrier. Cloudcarrier is een white label telecom provider en kan de gehele zakelijke telefonie omgeving voor jouw organisatie beheren.
Het telefonieplatform van Cloudcarrier biedt een aantal unieke functionaliteiten, waaronder bijvoorbeeld:
- Integratie met de standaard telefoon app op jouw telefoon.
- Mobiel uitbellen met het vaste nummer, wanneer jij dat wilt.
- (geautomatiseerd) af- en aanmelden op wachtrijen, zodat je altijd bereikbaar bent voor de klant. Gewoon via je iPhone!
Voor jou is ook een zakelijk abonnement ingericht. In dit artikel helpen we je door alle stappen om jouw nieuwe abonnement optimaal te gebruiken.
2 - Vast & Mobiel
Allereerst willen we je graag wat vertellen over het Vast & Mobiel concept. In tegenstelling tot andere telecom-providers, ondersteunt jouw zakelijke abonnement via Cloudcarrier zowel vaste als mobiele telefonie. Deze werken naadloos met elkaar samen. Je hebt daarom een 06 (mobiel) nummer en een extensie nummer. Daarnaast kun je ook nog eens bellen met alle vaste nummers van jouw organisatie. Je 06 nummer of de vaste nummers gebruik je voor communicatie met externen, maar intern gebruik je gewoon de extensies. Zo hoef je niet alle 06 nummers van je collega's te onthouden bij, bijvoorbeeld, het doorschakelen. Een voorbeeld van een extensie is 2004: lekker makkelijk toch?
3 - Account aanmaken
Wanneer Cloudcarrier een nieuw zakelijk abonnement voor jouw aanmaakt, zullen we hieraan ook een account koppelen. Dit noemen we een Reach of Enreach account. Het Reach account heb je nodig om gebruik te kunnen maken van alle functionaliteiten die het telefonieplatform biedt. Voor dit Reach account gebruiken we je zakelijke mailadres.
Wanneer wij een Reach account voor jou aanmaken, krijg je een mailtje verstuurd door "info+user@cloudcarrier.nl" met daarin een link waarmee je zelf een wachtwoord kunt instellen voor je account. Sla dit wachtwoord dus goed op!
Na het instellen van een wachtwoord, kun je in de Reach apps (zie ook H5) inloggen met jouw mailadres als gebruikersnaam en het door jou ingestelde wachtwoord.
4 - Simkaart koppelen aan jouw iPhone
Cloudcarrier biedt 2 soorten simkaarten: een fysieke simkaart en een zogenaamde e-sim. Een e-sim is een digitaal alternatief voor de fysieke, plastic simkaart (zoals je gewend bent van je privé toestel) . Deze ingebouwde simkaart is gekoppeld aan jouw iPhone, veilig en biedt de mogelijkheid om meerdere abonnementen op één iPhone te gebruiken. Zo houd je zakelijk en privé gescheiden. Om deze redenen maakt Cloudcarrier primair gebruik van e-sims.
Om de e-sim te koppelen aan jouw iPhone, kun je de volgende stappen volgen:
Stap 1. Open de instellingen
Open de instellingen app op jouw iPhone vanaf het beginscherm. De instellingen app heeft het volgende icoon:
Als het goed is, kom je op het volgende scherm:
Stap 2. Open "Mobiel netwerk"
Klik vanuit de instellingen op "Mobiel netwerk".
Stap 3. Voeg e-sim toe
Klik op "voeg e-sim toe" om de e-sim toe te voegen.
Stap 4. Gebruik QR-code
Als het goed is heb je via Cloudcarrier de gegevens voor jouw nieuwe e-sim ontvangen, waaronder een QR-code. Klik op "Gebruik QR-code" om de e-sim, met behulp van de QR-code, toe te voegen.
Stap 5. Scan de QR-code
Scan de QR-code met de achtercamera van jouw iPhone.
Stap 6. Bevestigingscode
Je wordt gevraagd om de bevestigingscode van je e-sim in te vullen. Vul de bevestigingscode die door Cloudcarrier is gedeeld in en klik op Volgende.
Stap 7. Abonnement toevoegen
Nadat de bevestiging is voltooid, kun je het abonnement toevoegen. Klik op "Voeg abonnement toe".
Stap 8. Volg de stappen
Nu je e-sim gekoppeld is, worden een aantal vragen gesteld om je te helpen bij het finetunen van de instellingen voor jouw e-sim. Je kunt bijvoorbeeld een label toevoegen aan jouw zakelijke nummer, standaard uitbellen met het zakelijke abonnement en de standaard mobiele data provider (zakelijke sim of privé sim) selecteren.
Stap 9. Gelukt!
Je e-sim is succesvol toegevoegd! Je kunt nu via de telefoon app op jouw iPhone, sms'en, bellen en gebeld worden met jouw zakelijke nummer.
Let op! Het kan even duren voordat alle gegevens via de provider zijn opgehaald. Om dit te versnellen, adviseren we je toestel opnieuw op te starten na de installatie van je e-sim.
5 - Gebruik van de telefonie-apps!
Ondanks dat je geen extra apps nodig hebt om gebruik te kunnen maken van jouw nieuwe simkaart, adviseren we je wel om gebruik te maken van de Enreach app op je iPhone en of Macbook.
Je kunt de verschillende apps vinden op de volgende pagina's:
-
Enreach Contact app for Desktop. Met behulp van de Enreach contact app for Desktop kun je:
- Aanmelden in diverse wachtrijen.
- Bellen met je mobiele en vaste nummer via jouw Macbook.
- Gemakkelijk inzien welke collega's op dit moment online (en dus bereikbaar) zijn.
- Enreach Contact app for iPhone. Met behulp van de Enreach contact app for iPhone kun je:
-
- Bellen via WiFi op plekken waar geen/ slecht bereik is.
- Contacten (van bijvoorbeeld klanten) synchroniseren vanuit een centrale omgeving en altijd zien door wie je wordt gebeld, zonder dat deze op jouw iPhone opgeslagen zijn.
- Gemakkelijk inzien welke collega's op dit moment online (en dus bereikbaar) zijn.
- Contact Reach app for iPhone & Mac. Met behulp van de Contact Reach app for iPhone & Mac kun je:
- Aanmelden in diverse wachtrijen.
- Het nummer waarmee je uitbelt (vast, mobiel, anoniem) instellen.
- Inzage in telefonie gebruik (databundel, etc).
- Doorstuur bij bezet instellen.
- Een overzicht van alle actieve gesprekken, leden in wachtrijen, gemiste gesprekken en meer!
6 - Handige tips!
Met jouw Cloudcarrier vast & mobiel simkaart kun je ook doorverbinden vanuit jouw standaard telefoon app. Gebruik hiervoor de volgende toetsencombinaties vanuit de "toetsen" terwijl je aan het bellen bent:
- Doorschakelen naar een collega:
- Warm doorschakelen (je krijgt eerst je collega aan de lijn): ##(extensienummer)#
- Koud doorschakelen (je collega krijgt het belletje direct binnen): ##*(extensienummer)#
- Meer weten? Lees hier ons artikel over doorschakelen: Doorschakelen van telefoongesprekken
-
Mobiele data gebruiken tijdens het bellen:
Het kan zo zijn dat het niet lukt om gelijktijdig te bellen en internetten (4G) op je iPhone. Om dit mogelijk te maken, kun je de volgende optie inschakelen:
Instellingen --> mobiel netwerk --> je zojuist ingestelde simkaart --> gesprekken en data --> "VoLTE inschakelen".
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.