Voorwoord:
Het komt wel eens voor dat het E-mailarchief van een van je collega's, of een van je andere accounts moet worden overgezet naar een ander mailadres. Dit is iets waar Cloudcarrier je bij kan helpen. Wij zullen dan bijvoorbeeld alle mail van het account "voorbeeld@cloudcarrier.nl" overzetten naar "joey@cloudcarrier.nl".
Goed om te weten is dat de mail niet verwijderd wordt uit het bron account (voorbeeld@cloudcarrier.nl).
Na het overzetten van het mailarchief wordt alle mail van voorbeeld@cloudcarrier.nl automatisch in de inbox van joey@cloudcarrier.nl geplaatst, wat in sommige gevallen niet wenselijk is. Gelukkig kun je deze mail gemakkelijk categoriseren onder 1 label om zo overzicht te houden in je eigen mailbox (joey@cloudcarrier.nl). Hoe je dit doet lees je in deze instructie.
Stap 1:
Open de inbox van het account waarin je de overgezette mail wilt categoriseren onder 1 label via www.gmail.com
Stap 2:
Open de instelling van het account door rechtsboven op het tandwiel-icoontje en vervolgens op "See all settings" te klikken.
Stap 3:
Navigeer vanuit de algemene instellingen naar "Filters and Blocked Addresses"
Stap 4:
Klik op "Create a new filter" om een nieuw filter aan te maken.
Stap 5:
Maak het filter als volgt aan, hierbij vervang je voorbeeld@cloudcarrier.nl voor het mail adres van het account waarvan het mailarchief is overgezet.
Klik daarna op "Create filter".
Stap 6:
Maak een nieuw label aan waaronder je de overgezette mail wilt categoriseren.
Stap 7.
Vink dezelfde vinkjes aan als in bijgaande screenshot te zien is.
Stap 8:
Klik op "Create filter" om het filter aan te maken.
Stap 9:
Om alle overgezette mail te zien selecteer je het label vanuit de inbox.
Je kunt nu alle overgezette mail inzien:
Vragen?
Voor meer info over het maken van filters kun je onderstaande documentatie van Google raadplegen:
- https://support.google.com/mail/answer/6579?hl=nl
Uiteraard kun je contact opnemen met de Cloudcarrier servicedesk. Dit kan telefonisch of via de mail. We proberen je binnen 1 werkdag te helpen.
- Telefoon: 088-252 2020
- Mail: support@cloudcarrier.nl
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.